Fredagsrullar

Ikväll serveras dessa smarriga tonfiskwrapsen. Super goda och enkelt att laga, tar inte ens 10 min att tillverka ;) Jag tänkte faktiskt skriva upp exakt vad jag brukar ha i mina tonfiskrullar då de är hur goda som helst (för den som gillar tonfisk). 
 
2 personer
Du behöver följande-
 
1 burk tonfisk i vatten (undvik den i olja då det bara är extra kalorier)
1 påse med salladsmix 
1/2 gullök 
3 ägg
2 stora fullkornswrap 
10 cm gurka 
1 dl naturell yoghurt (så låg fett% som möjligt)
Salt 
Peppar 
 

1.Börja med att koka äggen i ca 8 min beroende på hur stora de är.
2. Medans äggen kokar, blanda tonfisken med yoghurten i en liten skål. Salta och peppra efter behag. Ställ skålen i kylskåpet.
3. Skär lök och gurka.
4. Häll av vattnet till äggen och spola med kallt vatten.
5. Lägg wrapen i micron och värm i några sekunder
6. Skala äggen och skiva dem i en äggskivare eller med kniv.
7. Börja med att lägga på salladsmixen som förhoppningsvis är färdigsköljd, om inte SKÖLJ!
8. När salladen ligger på wrapen, ta ur tonfisken och klicka över salladen, hälfen av tonfisken på var wrap
9. Lägg över gurka och lök och tillsist de skurna äggen
10. Krydda mer om du vill det, men var försiktig med saltet! 
11. Rulla ihop wrapen och dela den snätt på mitten. 
12. NJUT!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback